Fredag 2010-08-27

Idag har vi varit till borlänge och handlat pressenter till Amanda som fyller 4år på söndag. Så har vi beställt en ålands kryssning till oss och barnen för jag känner att jag måste komma bort lite med familjen. Det har inte blivit mycket i sommar. Nisse och Maria ska oxå följa med. det ska bli så roligt att få komma ut med lite kompisar igen. Ikväll ska vi ha lite myskväll jag och Linda och äta lite roliga och spännande frukter som tex drakfrukt.

Efter vi kom hem från Borlänge var vi upp och hälsade på mamma och pappa. Det märktes att mamma hade blivit mycket gladare och piggare. det var så skönt att se. Vi satt och fikade en bra stund och mamma berättade nästan i en halvtimme om allt hon varit med om. det bara lyste i ögonen om henne när hon berättade. Det syntes att hon haft en bra tid. Jag berättade för mamma att pappa och dom på dagverksamheten hade varit på utflykt när hon varit borta. Dom har varit på flygfältet och där träffade pappa ett par danskar sa jag. Då skarvade pappa i...
-Ja och jag sa: echen brechen oben schlaben och dom skakade på huvudet och gick.. och så skrattade han. Ja det gjorde vi föresten allihopa. (skrattade)
Idag var han faktiskt ganska klar tyckte jag han hängde med i en del av konversationen. I bland blir det ju bara tok men idag var det en sån där bättre dag som man kommer minnas.
När vi gick såg jag att han var väldigt trött men det kan man ju förstå det har ju varit mycket för honom oxå. Han har iallafall trivits väldigt bra på Limsjögården och flera stycken fick kramar när dom åkte därifrån idag.

I morgon kommer den jobbigaste dagen under hela sommaren på jobbet "Insjödagen". Vi får hoppas den går bra och att det rullar på fint i en jämn ström med folk...

Ha det bäst allihop...



Drakfrukt
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0