Möte med biståndshandläggaren

Nu har jag varit på mötet och pappa fick förlängt med 1år, det känns så bra. Lennart i ett helt år till. det trodde jag inte. dessutom fick pappa rätt till 10 timmar med i genom en avlösare som ska vara där och ha mammas roll om hon vill ut och göra något annat roligt eller gå någon kurs eller dyl. Tack gode gud att det gick bra för annars vet jag inte vad jag gjort. Pappa trivs ju så bra med Lennart. Nu hoppas jag att det är flera som försöker få LSS för det är nog många som skulle behöva det. Jag ser ju bara det på mamma. Sedan har vi sökt avlastning var tredje vecka så pappa kan få var borta en vecka i stöten. För mamma behöver ett riktigt liv och inte bara leva som en vårdare.....
Det var vell det som hände på mötet i dag...
Hare bra alla..... 

Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis till att ett bra beslut gick igenom! Det var det enda rätta beslutet. Blir det krångel på något vis så hjälper jag er med adminstrationen och överklagan. Hoppas du och din familj nu får en fin tid i Finland och att du kan koppla av och tänka på det positiva som finns i livet.

2010-09-01 @ 10:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0