om julen och skridskor

Ja nu är det snart julafton igen. då kommer Tomten till min snälla barn och så kommer farmor, farfar och gammelfaster Inger och firar jul med oss. De ska blir roligt och trevligt.

 
Jag ser på pappa att han har svårt att veta vilka vi igentligen är och ibland så säger han de rent ut. Jag hoppas att min barn kommer komma i håg något från farfar när de blir lite större. Det är klart att jag har många roliga historier om pappa som jag kan åter berätta. Jag saknar tiden med min pappa som alltid nu bara kommer finnas som minnen. Det känns sorligt att det bara ska behöva vara minnen. Jag försöker ju att ge mina barn liknande stunder i livet som jag fick upp leva som barn. Vi var ner och åkte skridskor förra veckan med farfar och farmor. Det var första gången för Amanda. Hon åkte och åkte och när hon till slut lärt sig att åka lite själv så ville hon aldrig sluta. Fast pappa hade ont i fötterna och ville hem för länge sen. Men jag märkte en sak, farfar var räd för isen och ville inte vara där. Jag tror att han komihåg att han har nästan dränkt sig två ggr i sjön på vintern. Nej nu måste jag till jobbet och jobba.. kommer snart tillbaka och fortsätter... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0