sista inlägget i år;)

Det har varit tuffa tre dagar då pappa vart sjuk i veckan och i onsdags natt fick jag åka till mamma då pappa inte kunde lägga sig och inte sov då han hade så ont i nacken. jag så åt mamma att ringa ambulansen då han peckade på örat och sa att det gjorde så ont där. larmcentarlen frågade om mamma bode på adressen hon ringde i från och mamma sa ja men ambulansen fick min hemadress då det är mammas och pappas gammla hus. Dom åkte hit och gick in halv tre på natten och väckte linda och hundarna eldade igång. Linda förklarade var dom bodde och jag gick ut och mötte ambulansen hemma hos mamma. Dom kunde inte göra nått och vi fick avvakta. jag fick nästan lyfta ner pappa i sängen då han hade så ont. jag åkte hem och somnade kanske runt fem på morgonen. Så det vart bara ett par timmars sömn. Dagen efter åkte vi in till leksandsvårdcentral och träfade läkarn och pappa fick medisin. det var två röriga dagar och jag var trött och tankarna snurrade. Jag irriterade mig på hur folk tittade på pappa när jag hjälpte honom. Tänkte átt kan ni inte förstå att han har alzheimers och inte klarar saker själv eller ska jag linda ett bandage runt skallen så ni förstår att det är där han är sjuk. Nu har jag haft fullt upp under dagen och fixat hemma för svärmor och svärfar kommer och vi blir elva personer ikväll. Allt har varit upp och ner dom senaste dagarna och jag har varit väldigt nere men jag hoppas det blir bättre i kväll. Gott nytt år på er och ta hand om livet för det är för dyrbart att slarvas bort...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0