Tisdag

Idag har jag varit nere i Borlänge och träffat Mattias och Thess. Jag var lite närvös först och så men det lossnade ganska fort. Jag har alltid tyckt det har varit något bekant över Mattias  och det första han säger när vi träffas: Dig känner jag igen. Efter en stunds konversation kommer vi på var vi sett varandra. Det är ju faktiskt så att vi gått på samma skola i Älvdalen.
Jag trodde det skulle bli en kopp kaffe och en stunds pratande men vi satt och pratade i flera timmar. det vart som en befrielse i hela kroppen. Jag kännde att allt lossnade och det var så skönta att prata med någon som förstår och upplever samma saker. Det var mycket skratt och mycket allvar i mellan åt. Det kändes som om jag kunde säga allt till Mattias och jag hoppas jag funnit en vänn för livet. Jag hoppas vi träffas någon gång snart igen killen, du är stört skön. Det är inte många man kan prata med kännslor med.
På vägen hem när jag satt och njöt av min cheese burgare så ringde nallen och jag fick en förfrågan om att hålla ett litet kort föredrag för hemtjänsten på limsjögården i leksand om hur det är att vara anhörig. Jag bestämmde mej för att göra det trots att jag är nervös för att prata inför grupper, men jag tyckte att har jag kommit så här långt så kan jag vell försöka med detta oxå och detta tack vare att Mattias gett mej lite mer styrka i dag att tro lite mer på mig själv.
Jag har fått så mycket nya ideér i dag under vistelsen i Blge som jag tänkte ta upp på nästa styrelsemöte med demensföreningen nästa möte.  I dag känns det som första dagen i mitt nya liv. Jag känner mig så glad och lycklig över denna dag så ni kan inte ana. Det låter kansk fånigt men i dag har jag äntligen vågat öppna mig riktigt för någon. Nu kan det bara bli bättre...

Tack Mattias och Thess för att ni ville träffa oss. Ni är underbara persnligheter båda två och Mattias fortsätt och synas det behövs verkligen mer kunskap om demens. Nu ska jag ta och sätta mig och läsa artickeln ordentligt om dej... Stora kramar på er alla....

Kommentarer
Postat av: Mattias

Klart du funnit en vän! Nu ska jobba på att få andra och förstå och ännu fler att inse vad denna sjukdom är. Tillsammans! Vill du ha hjälp stöd när du ska föreläsa, säg till så kan jag säkert komma upp! Hellre äta hvre gryns gröt tillsammans än ox file ensam! Änt det så?

2010-10-20 @ 11:06:30
URL: http://mlesliek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0