Minnen med pappa...

Pappa och mamma bodde i sthlm innan dom flyttade hit till siljansnäs. Det var på den tiden då Tv:n kom. Men dom hade inte råd att köpa en tv. Utan dom hyrde en TV som man fick lägga i en peng i och så gick den. Pappa jobbade som vakt på kungliga Automobilklubben och vaktade kronprinsens båt bl.a…  alltså våran nuvarande kungs båt.


En dag när mamma kom hem till lägenheten och öppnade ytterdörren så trodde hon inte sina ögon. Hon hade lämnat balkongdörren öppen för att vädra  innan hon gick ut…. Och nu när hon kom hem så upptäckte hon en apa som satt i gardinen. Det var alltså på den tiden det var tillåtet att ha apor som husdjur… Hon tittade ut och såg att ägaren var ute och letade efter apan.  Det visade sig att apan hade klätrat upp i ett träd och sedan in i mammas och pappas lägenhet… Det tror jag inte många har upplevt när dom kommit hem,  En apa hängande i gardinen.


När pappa jobbade som vakt var han både på kungliga automibil klubben och Tudor (batteri tillverkaren).  Han hade även cheferhund som sällskap, En hund som han själv ägde… En kväll när mamma och pappa låg i sängen och skojade så sa pappa. –Vad gör matte med husse till sin vänn. Och vad gör hunden ju han hoppar upp i sängen och nafsar mamma i baken… Jag kan bara tänka mej hur mamma reagerade. Dessa historier har man ju också fått hör i sin uppväxt.


Tack pappa för att du har berättat alla roliga saker innan du vart sjuk. Det är så härligt att tänka tillbaka på vad du har berättat. Du har alltid funnits där för mig när jag haft det svårt. Nu finns jag här för dej… Tack pappa för alla fina minnen…

Jag älskar dej!!!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu är finalisterna till veckans blogg utsedda, kika in och kolla om det var du, om inte så kan du ju rösta!

2010-09-09 @ 16:06:23
URL: http://truejenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0