Pappa och Jag

Igår satt jag här hemma med pappa medans mamma var ute med hunden. Pappa var som sagt ett riktigt busfrö i skolan det har jag alltid vetat om. Han och en skol kamrat Åke gjorde allt för att gör det surt för skolläraren. I går satt pappa och berättade om när do spikade fast skollärarens skor i golvet och hur dom åkte silverpil och mopeder... Jag vet ju att det mesta e sant och det är så otroligt att han kommer i håg så mycket även om det blir lite tokigt när han berättar. Det gör faktiskt inte så myckat att det blir tokigt. Jag hart ju hört dessa historier flera gånger förr men de är så skönt att se pappa skratta åt sina bus han gjort och kommer i håg...
Vi satt och pratade över en timme igår..
Jag frågade om han kom ihåg när han sköt skatan i körsbärsträdet med hagelbössan så trädgrenarna hängde. Det gjorde han och farfar var arg som ett bi men jag nekade sa pappa.

Vi pratade även om älgjakten när pappa och åke bestämde sig för att ta en laxöring i Åkes damm. Pappa fick napp på ett metspö av allt. En laxöring på 3-4kg. Han ropar på Åke!!! kom med håven, kom med håven....
Han får till svar: Håll ut!!! Jag sitter på dass, ska bara skita klart först. Där stog pappa och försökte hålla kvar laxen på metspöt. Men hur det än var ficka han upp den till sist. Du ska tro att mamma undrade var pappa hade knyckt laxen. Och det första hon säger skulle inte ni jaga och inte fiska.

Det finns många rolig historier runt min pappa och mig... 
Bl.a när han lät mig ta snöskotern på skolutflyckten när jag var 15år.. Och hur mamma hoppade på ett ben på köksbordet och gol som en tupp under en älgjakt.. men det kanske jag berättar om en annan gång ;)
 

Kommentarer
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

SV; Okej, jag skickar till dig när vinnaren är utsedd :D

2010-09-05 @ 18:31:30
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/
Postat av: Beth

Nu har jag ännu mer att språka med pappa om. Har hört en del men vet ju inte alltid vad som är sant - jag tror ni skulle kunna skriva en bok tillsammans.

Kram

2010-09-05 @ 20:29:35
Postat av: FRIDA HJÄRTA KEVIN

Vinnaren av dagens blogg är utsedd nu, gå in och titta om det var du som vann! Om inte så kommer det en ny chans imorgon! :D

2010-09-05 @ 22:10:34
URL: http://fridasjoblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0