Möte om pappa

Nu har jag kommit hem från ett möte och lite vårdplanering om pappa. Vi går ju och hoppas att pappa ska komma in på ett heltids boeende särskilt för mammas skull hon behöver verkligen få sitt liv till baka. Att vara anhörigvårdare har tärt på min mamma fruktansvärt mycket och nu verkar det som vi har kommit till den punkten i livet att pappa måste få komma in om mamma ska orka. Mötet gick jätte bra och jag känner att dom är förstående och tillmötesgående. Pappa ska få komma in på en avdelning på prov nästa vecka och jag hoppas att det skla fungera bra. Det är en del saker jag ska ta itu med åt mamma när han kommer in på heltid. Jag vill ju hjälpa henne så gott jag kan med allt. Det kommer säkert att bli en tuff fas i livet och mycket tankar kring pappa. Det är ju som sagt en ny tid vi går till mötes...

Jag har tackat JA till att komma upp på anhörigstöd i siljansnäs och prata lite den 2:a maj eftersom vi fick ett önskemål om detta av en arbetskamrat till min sambo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0