Roligt med pappa

Jag har lagt in en ny kategori som ni kan klicka på som jag döpt till: Roligt med pappa...
Där kan ni läsa om alla roliga händelser som jag fått uppleva och höra om min pappa under min uppväxt. Så nu tänkte jag ta ett par små Historier till. För det är väll dax för det?

Jag tänkte berätta om julen när pappa var liten....
Pappa och hans syster var som spara och slösa när dom var små.. Pappa var slösa och faster var spara. Under julen när dom fått varsin adventskalender så var faster alltid så försiktig så försiktig. Hon smög upp luckorna sakta, sakta och ville ta det lungt så hon kunde spara spänningen så länge som möjligt. Den här julen hade dom fått varsin kalender och skulle öppna första luckan och faster ville som vanligt dra ut på allt och njuta av den så mycket som möjligt. Hon hade inte äns öppnat första luckan fören pappa hade rivit upp ALLA luckor på sin kalender. Gissa vad han gjorde sen. Jo han tog sin kalender och tryckte upp den under näsan på faster och Sa: si (se)











Som sagt, Jag sa förut att pappa och faster var som spara och slösa och det kommer ett på bevis på här... Pappa och faster hade fåt varsin marsipangris och pappa tryckte i sig hela grisen på en gång medans faster tog lite och lite så grisen skulle räcka ända fram till jul. Hon tog en liten gnutta här och en lite gnutta där. Hon hade knappt ätit upp öronen på grisen och kom upp på morgonen och skulle ta ett litet nyp till på grisen. Så öppnade hon kylskåpet och tittade in. Till sin förvåning tittar hon in på fatet och trillar nästan bakåt av synen. På fatet ligger det bara rumpan kvar. Det var min käre far som hade ätit upp nästan hela grisen... Snacka om busunge han var min far! Jag tror att det har gott i arv för nu ska jag berätta om mig själv som liten... När jag var liten och mamma fylde 40. Så hade mamma bjudit in jätte mycket folk och köpte en marsipantårta dagen innan. På natten vaknade jag och var jätte sugen på nått gott. Jag smög upp i köket och öppnade kylen. Jag älska oxå marsipan så jag tog lite av locket på baksidan av tårtan och det var himmelskt. Jag kunde inte slut och jag åt och åt tillslut hade jag ätit upp all marsipan. Jag stängde locket och gick och la mig igen. Dagen där på när alla gäster kommit och mamma tog fram tårtan så vart hon alldeles stum men vad skulle hon göra. De var bara att sätta fram tårtan som var helt ren från maripan... Ni förstår nog att det var jubel och stora skratt den dagen.. men vilken minnesvärd födelsedag hon fick det kommer hon aldrig att glömma....








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0