Älgen Hubert

Ja då var det fredag igen och början på helgen är här;) Pappa fyller år på lördag så då ska vi dit en sväng. Jag frågade barnen i går vad vill skulle köpa åt farfar i present och Amanda sa: En nalle så farfar kan sov gott på nätterna. Vi får väll se vad vi hittar på menm nått ska det bli..

Jag tänkte berätta lite kort om en händelse i livet som är ganska komisk. Jag vet inte om jag har berättat om älgen Hubert för er förut men i sånnafall gör jag det igen;) Det började med att min käre bror skulle åka iväg och fiska i sommarstugan. Han försvan och skulle komma hem till maten. Men det konstiga var att det började mörkna ute och han hadde ännu inte kommit hem och vi hade ätit. Jag minns att mamma frågade mej var tror du han är och jag tyckte väll, Ähh det nappar säkert så han kan väll inte slita sig men till slut kom han hem.
Han slog sig ner vi köksbordet och berättade att han hade försökt att ta sig upp till bilen uppe vid huset i två timmar men hade inte kommit upp för han vart jagad av en elak älg och till huset är de väll 50 meter från sjön eller nått. Vi visste ju inte vad vi skulle tro. Ett par veckor senare så skulle våran familj och en kompis med mamma åka dit och vara där en dag och fiska, plocka svamp och bär. Så när vi äntligen var framme och skulle gå ner och fiska jag och min kompis. Tror ni inta att den förbenade älgen står mitt i vägen och släpper inte ner oss till båten. Vi hojta och skrek och även kastade pinnar. Vi fick helt enkelt sitta hela dagen uppe vid stugan tills pappa kom med grävmaskinen då lomma han iväg. Jag vet varför min bror döpte älgen till Hubert men jag vet att vi prata alltid om den där älgen Hubert



Hoppas ni får ha en bra dag i dag nu alla som har sportlov själv ska jag skynda till jobbet nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0