måndagen med pappa!

Dagen började med en fika tillsammans med pappa och en stunds snack. Pappa verkade väldigt klar just då och mycket av det han sa stämmde utmärkt. Vi började att prata om hur det var när han var lite pojk och han berättade om hur han brukade reta en tant i byn. Helt plötsligt berättar han allt utan att det halkar iväg och andra skaer kommer in och jag spettsar öronen. Han säger att han såg tanten stående utan för gården med en kar och alla pojkarna i byn sprinnger dit. När dom kommer fram säger pappa vad har du för friare så här års? De där vet du ingenting om du. du är bara en liten pöjk. Spring hem nu din palle parvill.

Jag vart så förvånad att allt föll ihop i meningar och allt vart så rätt i snacket. Jag sprang ut i köket och hämtade penna och skrev ner detta men det var inte slut där! Utan han fortsatte och berättade att han alltid brukade reta henne. Han hade frågat henne en gång när hon stod ute. -Står du här du och tittar på fåglarna? Då lär du inte se någon för du skrämmer ju bort dom dom du ser ut! Och hon hade svarat -Ähh din odåga gå hem nu lortgris. Jag har inte skrattat så mycket på länge och pappa han skrattade lika mycket.

Efter allt detta så bar det i väg med bilen till sommarstugan i Israelssjön för att se oss om och pappa pratade oavbrutet hela vägen. Jag själ satt i bilen och kände mig riktigt lycklyg över den tid vi haft tillsammans när jag var liten. När vi var framme tog vi en promenad nästan upp till stugan så vi såg att allt var som det skulle där. Sen bestämde vi att vi skulle åka en sväng upp till buffils och titta på utsikten innan vi åkte hem. så det gjorde vi. När vi väl var hemma satt vi oss och tog os ett glas saft och pratade en stund sedan satte jag i gånga att laga mat tills mamma skulle komma hem. Eftermiddagen avslutades med mat tillsammans vid köksbordet och jag är så glad att jag fick uppleva denna dag....



Utsikten över Israelssjön från våran sommarstuga...




Min älskade pappa när vi väl kommit upp till sommarstugan

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag blir så glad så tårarna kommer när jag läser din dag med Bernt. Oh ja du - nog har jag också hört vilken retsam parvel han har varit - enligt honom själv.

Kram

Beth

2011-03-01 @ 22:14:30
Postat av: Anonym

Beth du ska veta att detta var den lyckligaste dagen för mej på länge... Tobias

2011-03-02 @ 08:26:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0