Mat för en man;)

Ännu en ny dag i sikte! Eller ja någonting sådant.. "ler"
Har varit iväg med barnen till dagis och upptäckt att Amandas glasögon är trasiga. Det är så typiskt att alltid ska någonting krångla. Men man lever ju och har hälsan så det är ju huvudsaken de.


Jag kanske ska ta historien om varför min bror inte kan äta pölsa;)
Det var så här! Vi bodde hemma vi barn och min käre bror kom hem ifrån jobbet och mamma hade lagat mat. Brorsan tog tallriken med pölsa som stog färdig med potatis i på bänken. Han värmde på den i micron och satt sig för att äta. Första tuggan gick bra tills det kom en bismak som inte var av denna värld. Han tänkte när han satt där, Jag kan ju inte gnälla på mammas mat. Så han tog en tugga till och sen var det tvär stop. Han frågade mamma lite försiktgt: -men mamma vad är det för pölsa du köpt. Var på mamma svarade: -pölsa? vi äter ingen pölsa! Då kan ni nog tänka er ett blekt ansikte som försvann in som ett raket spöke på toa och ropade på ullrik. Det var inte pölsa min käre bror hade stoppat i munnen utan det var Hundmat som mamma hade skurit ner några potatisar i som våran hund skulle ha.. Så ska man bjuda på mat åt min bror så bjud inte på pölsa;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0