Onsdag en erfarenhet rikare

Det har varit en spännande och en trevlig dag! Först var det föreläsning som Anita Landén höll i. Det var mycket jag kunde innan men mycket som fick mig att tänka och av erfarenheter och lärdom så växer man som människa. Jag har tänkt mycket på hur man ska behandla en demenssjuk och att man ska prata med kännslor som jag själv skrivit om i bloggen tidigare. Det vart en trevlig eftermiddag och goa skratt tillsammans med oss 20-30 som hade tagit oss dit. Jag märkte även hur Anita gjorde precis så som jag vill att man ska göra när man träffar en anhörig. En sak som jag väldigt sällan hör av mina närmaste. Hon frågade hur det gick och var med pappa men hon frågade oxå hur det var med mig! Den frågan tror jag att många är rädda för att ställa. Naturligtvis inte dom som jobbar med demens men en del andra. Efter föreläsningen var det dax för årsmöte i föreningen. En trevlig stund där det var nyval av styrelse och hör och häpna jag fick sitta kvar;) Jag har även blivit tillfrågad innan om jag vill bli ordförande i styrelsen och det har jag tackat ja till och så blev det så nu är jag ordförande i föreningen med  Bror-otto som vise ordförande. Det ska bli kul att få prova på det ett år och se vad jag kan bidra med. Det ska bli kul att få göra något tillsammans med styrelsen som kanske hjälper anhöriga och drabbade med demens... Nej nu är det dax för en kväll i soffan och smälta denna dag med min underbara sambo. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0