En härlig dag!




I dag har jag varit i Leksand och fått mottagit vitsippepriset av Kristdemokraterna och imorgon kommer det nog i tidningen. Usch jag som inte tycker om att vara med där. Jag vart mycket stolt och nästan tårögd när dom läste upp motiveringen som löd...

Tobias Nygårds är 29 år och ordförande för demensföreningen i Leksand. I den svåra situationen med en pappa som fick diagnosen demens när han var 60år, valde Tobias att inte bara engagera sig i sin egen familj utan utvidga engagemanget till  att lyfta fram de anhöriga och de gör och går igenom. Utifrån att han ser sin mamma och många andra som siliter i det tysta har han valt att hjälpa till och driva på och föra deras talan.

Vi har sett Tobias engagemang och vill med detta vitsippepris visa vår uppskattning för det goda arbete han utför för denna utsatta grupp.

Kan man annat än bli tårögd och vilken morot det blev man vill ju bara kunna göra mer för alla anhöriag och drabbade!

Jag vill bara tacka er alla som stöttat mig och hela styrelsen i demensföreningen Leksand. Det är tack vare er vi börjar synas och tack vare er det händer nått! Jag är så glad att ni finns... Tusen kramar på er..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt fantastiskt!!! o tack för fin kommentar i tidningen - det värmer! Vet du vad....jag har träffat Maria som gjorde den tidigare filmen "Unga anhöriga" och har hennes kontaktuppgifter till dig, hon blev jätte glad över att höra dina planer.

Kramar/Nina

2011-05-26 @ 08:01:21
Postat av: Anonym

Grattis än en gång.



Jag är stolt över dig.



Storebror.

2011-05-27 @ 19:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0