En stolt pappa

Jag har inte hunnit med bloggen på den senaste veckan då jag har hft fullt upp med jobb och varit väldigt trött.
I helgen var vi och fiskade och bodde i sommarstugan. Min minst dotter var med mig och fiskade så som jag gjorde med min pappa när jag var liten. När jag satt där och höll om henne så flög tankarna direkt igenom huvudet hur det var när jag var liten och pappa tog mig ut på sjön. Jag kände hur stolt jag var och hur härligt det var att vara pappa. Att bara få sitta där och hålla om min 3årig dotter medans hon höll i spöt. Plötsligt högg det och hon fick prova att veva. Det gick tungt och jag fick hjälpa henne att veva in fisken. Hon sken upp när vi lyfte den i båten och hon sa: -Vilken stor. Skynda pappa skynda vi måste kasta i igen och få en till.
Hon var ju lite reserverad då Tomas krokade av den åt oss då det var en en kilos gädda men det var brottom brottom och i med spöt igen. Hon fick även föröka lyfta i en gädda som Tomas fick i båten och med lite hjälp gick det. Det var skönta att få försöka fokusera lite på barnen då det just nu är mycket i tankarna kring pappa. Jag vill ju vara en så bra pappa som möjligt för mina barn och ge dom en uppväxt med djur och natur så som jag fick och visa att allt kretsar inte bara runt Tv och datorn!

Jag skanar dej pappa men jag vet att du har det bra men det är ofta jag tänker på det vi hade tillsammans. Jakten, fisket och allt friluftsliv. Om jag bara fick en minut av min friska pappa.



En stolt pappa vill jag lova!



Tomas fisk som Tindra fick lyfta upp i båten själv. Lite mindre reserverad denna gången....


Detta är så som jag fick växa upp med min pappa och det är så jag vill att mina barn ska växa upp. Det är sätt för mig att minnas pappa och få se hur han kännde det när jag var liten....
Nu går jag bara och kallar Tindra för min lilla storfiskare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0