Helgen

Tänk er att sitta på kvällen i en stuga i skogen. Det är aldeles tyst runt om kring er. Det enda ni hör är elden som sprakar och man bar njuter av tillvaron. Att få sitta så och njuta är väll höjden av lycka. Så hade jag det i helgen. Inte undra på att pappa älskade att vara ute i sommar stugan. När jag satt där med min bästa kompis tänkte jag på hur underbart livet kan vara i bland. Tankarna gick  och kom och tystnaden var helt underbar. Jag tänkte på hur pappa satt där på morgonen och gjorde upp en eld innan han tog ekan och rodde ut på sjön för att fiska upp några abborrar. Vilken fin tid han hade. Att få sånna stunder i livet är helt underbart och jag tycker alla kunde få ha det så ibland. Saknaden efter den tiden tillsammans med pappa i sommarstugan är stor. Men ni ska veta att jag har haft en underbar helg och att få göra detta en sista gång innan vintern var fantastiskt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min mor har alltid sagt att man förstår sina föräldrar bättre när man blir äldre - kan det kännas igen kanske ?

Stor kram

Beth

2011-10-24 @ 21:06:28
Postat av: Anonym

Visst är det härligt med fina minnen och ibland kommer man ihåg som om det vore igår.

Kram/Nina

2011-10-26 @ 09:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0