Lördag

Hur ofta tar man dagen som den kommer och bara tänker på sig själv? I många fall så tror jag att svaret blir nästan aldrig. Att ge sig en dag lite då och då är väll inte katastrof? Eller? Jag tycker att alla bara stressar och stressar idagens samhälle. Det är inte konstigt att människor blir sjuka.
I dag vaknade jag och var hur pigg som helst och jag kände nej jag sover en stund till. men det skulle jag inte gjort vaknade två timmar senare med världens skallebank. Usch! Så nu sitter jag här och försöker kurera mig.

Jag tänker iallafall ta dagen som den blir idag!

Jag är så stolt över min äldsta dotter som idag sa att hon skulle städa rummet och gjorde sen kom hon och sa att nu är det bara damsuga kvar. Hon frågade om jag kunde sätta i sladden åt henne och det gjorde jag. Sen damsög hon rummet aldeles själv . Utan att pappa har sagt att det behöver städas. Undrar om hon har kommit på vad det är för dag idag;) Hmm kan det vara Lördagsgodis som hägrar.


Jag tänkte att jag skulle filma lite under nästa förläsning och kanske lägga upp lite klipp på bloggen. Vi får se hur det blir men det är en tanke jag har iallafall. Och ni vet väll om facebookgruppen: Ung anhörig i demensens skugga? för er som vill skriva av er lite!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0