Torsdag morgon en morgon som vilken som helst

Usch vilken morgon! Huvudvärk och ont i kroppen, Nej fy. Jag har nästan lust att gå och sova igen.  Idag var det tuffa bananer som min kära bror bruka säga.
Det jag skrev om här om dagen om drömmar. Där har hoppets låga tändts igen. otroligt nog. Skam den som ger sig. Det är skönt att folk kan lyssna när man kommer med en idé sen får vi se om den kan bli genomförd. Men hoppet finns här på nytt:)

Igår satt jag och funderade på vad jag skulle vilja göra med mitt liv igentligen och ja vad skulle jag vilja? Något betydelsefullt skulle jag vilja göra. Göra något för andra som har det svårt här i livet. Men då måste jag ha det som jobb på något vis för annars räcker jag inte till åt min familj. Det är under bart att komma ut och föreläsa även om det kan vara tunga takar som kommer upp när man står där. Att få dela sitt liv med andra, att få berätta att dom är inte ensama om att ha det svårt men det finns stöd och hjälp att få.

Inte vet jag om jag är med i DD i dag heller och har lite snurr iskallen om det blev bra. ähh vad gör det om hundra år (eller hur Nina) Jag hoppas att jag gör något bra för andra. Det känns så iallafall och då är det bra;)

"Vet ni idag smakade kaffet förträffligt"

Tänk om jag kunde få hålla på med anhörigfrågor och hjälpa andra drabbade under en månad. Jag skulle kunna tänka mig det som jobb. Men om jag hade råd och var miljonär då skulle jag göra det ideellt veckorna runt.  Ja jag har mycket tankar och ideér som jag skulle vilja genomföra och jag tror att tre av dom är riktigt bra. Men som sagt en sak i taget.

Om det är någon som har intressanta idéer vad man kan göra för att hjälpa anhöriga ellar andra frågor kring mina tankar. komentera gärna eller skicka ett mail: [email protected]

"Nu vart det mycket text idag"

Kommentarer
Postat av: Anonym





Ja, tuffa bananer! Du vet vad jag brukar säga när de tunga stunderna slår till: "Det finns de som har det sämre". Så bit i nu min käre bror, du vet att du kan ringa mig. " humor, du vet " ( fotogenlampan)



Vi tar en sak i taget, det kommer att lösa sig på ett eller annat sätt.



Thomas

2011-10-13 @ 08:46:39
Postat av: Anonym

Du kan vara lugn, Tobias. Det har kommit många positiva kommentarer på artikeln i DD i dag hälsar reporter Rönnblad. Hoppas du får tidningen i morgon.

Här är artikeln: http://www.dalademokraten.se/Leksand/Livet-blev-en-bubbla/

2011-10-13 @ 21:07:14
Postat av: Anonym

Nog blev det bra. Vilken PR för föreningen !

I morgon är det fredag o Du kan få läsa i tidningen där man får lite mer.

Sen blir man ju lite nyfiken om en fotogenlampa kan vara så rolig ? Men det är bra att ni förstår det- vad det nu är.

Kram

Beth

2011-10-13 @ 22:09:15
Postat av: Anonym

Grattis till en härligt bra artikel!Kram/Nina

2011-10-14 @ 08:42:25
Postat av: Kristina

Artikeln blev bra tycker även jag! Som under de senaste åren varit ständigt orolig över min mans förändringar med både glömska och med ett svängande humör. Där just som ni beskriver om er pappa i artikeln Blev även han, som ett barn som man måste hjälpa, övervaka och förhandla med i minsta lilla sak. Men just nu sitter han i Mora för eftervård efter en nyligen genomgådd hjärnoperation där man plockat bort en tumör. Symtomen är så likartade, det tog tid innan jag förstod vad det var han led av.

Men jag kan väl sätta mej in i hur otroligt svårt det är att leva med en sådan här sjukdom i familjen. Jag känner stor tacksamhet att ni nu kommit igång med föreningen. Som kommer att vara ett stort stöd för många familjer i Leksand med omnejd.

Jag vill önska er lycka till i fortsättningen med er förening kram från Kristina

2011-10-16 @ 09:06:44
URL: http://vindvittra.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0