Vet inte vad detta vart;)

Detta är en sådan morgon när jag inte känner för nått. Annars brukar jag sprudla av energi bara jag fått i mig kaffet ;)
Skämt och sidor nej men Tisdagar och Torsdagar är väll lite sega. Eller? I går jobbade skallen på högtryck hela dagen. Har haft både ideér och tankar kring Jobbet och pappa. Det blir nog lätt så nu när man står och målar i en källare på dagarna. Tankarna går och det kan vara väldigt skönt ibland. Denna vecka rullar på och snart är det fredag är det int konstigt. Tiden springer i väg snart säger man väll var tog livet vägen. även om jag bara är 29 så går ju allt så fort och ju äldre man blir ju fortare går det. Hur ska det då bli när man kommer till femtio då går livet så fort att man inte hinner med alls eller så har man blivit så långsam så man inte hinner med;)
I dagens samhälle så ska här stressas och skyndas. Till vilken nytta? Resultatet blir inte bättre och det är inte säkert att det gick fortare. Att ha brottom förstör både kropp och själ. Jag själv åkte på mag muns brock. Å ändå har vi ett samhälle som språkar för att allt ska gå fortare och fortare. Kommer vi ens laga mat i framtiden eller är det micro värmt skräp som kanpt har näringsämnena kvar? Jag tycker att man ska ta det lite lungt ibland. Ta och köp den där dyra oxfilen och ät den där gräddiga såsen och njut. Jag mår hellre bra en att jag ska gå runt och funder på vad alla andra tycker. Det är så fixerat kring att man ska vara smal och bla. bla. bla idag!

Nej jag vet inte vad detta vart för inlägg idag. Jag bara skrev från skallen. (där finns de ju inte så mkt)
Jag tyck bara att man ska må bra och strunta i vad andra tycker. Jag kan bara gå till mig själv det har varit väldigt tuffa tider för mig och det har gjort sin ärr. Men jag är stolt i dag och jag har försökt tänkt på mig själv. När jag var mitt uppe i det så hade jag kompisar som hjälpte mig att må bra. I dag tänker jag bara att man ska må bra och bryr mej inte så mycket om vad andra tycker. Mår man bra själv så kan det inte bli bättre;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0