vilken dag...

Idag har det varit full spinning.. Har varit Till Rättvik och träffat demnessköterskan där och haft ett mkt intressant samtal som gett många nya ideer från nya synvinklar. Hoppas nu att man får lite genomfört av detta och att det blir så bra som vi har tänkt..
Efter träffen i Rättvik så bar det vidare till Leksand och där vart det en smörgås på statoil sedan vidar till min pappa på Edshult. Det uppstod en situation där som ställde till det lite i skallen för mig.. Pappa satt och pratade för sig själv när jag kom och han tittade på mej och sa hej Lennart! Sen sa han -Du ska veta att det bästa som finns är när jag min pojkar kommer hem och hälsar på. Ja vad säger man? Jo det blev naturligtvis men pappa det är ju jag Tobias... Och till svar får jag det blir nog bra det, det blir nog bra..

Han kände inte alls igen mig och ändå visste han att jag fanns.. Suck! Det rör till det lite i skallen på mej. Så vet ni nu ska jag åka och fiska och rensa skallen lite...

Om våra ideer kommer ni garanterat att få höra mer och ni i styrelsen som läser min sida jag ser fram i mot nästa styrelsemöte har mycket att berätta för er...

Vi hörs snart!

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Hej. Jag heter Eva och är anhörigvårdare. Läste om dig i Demensforum som kom idag.Min man har diagnosen Vaskulär demens sedan sex år tillbaka. han är även diabetiker. Den situation du beskriver med din pappa har jag fått uppleva liknande nu i samband med att vi har flyttat från hus till lägenhet. Min man har ibland blivit förvirrad och inte känt igen mig utan trott att jag varit hans före detta chef på ett jobb som han hade på 1960talet. Han har då berättat saker för mig som har varit mycket märkliga att få höra , (som hans fru), och pratat med mig på ett helt annat sätt, än som han nu gör p g av sin sjukdom. Han är mycket aggresiv o arg och skyller alla fel på mig.

2011-09-19 @ 20:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0