Onsdag

Jaha då var man hemma igen efter en dag på jobbet. Idag har det rullat på och jag har gått igenom föredraget i huvudet som vi ska ha nästa vecka. Jag har så mycket som poppat upp under veckan. Så jag har en lite fråga till er. Vad tycker ni om vården i det stora hela?
Det är intressant att få höra era åskiter eftersom jag vill naturligvis själv att vården ska bli bättre. Vi betalar skatt och sen när man blir sjuk så måste man ju få hjälp på allra bästa sätt. Vi kommer ju dit allihop någon gång och då vill vi ju ha den bästa hjälp vi kan få..
Jag går inte in på det mer hur jag tycker och så för nu vill jag höra era åsikter....


 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Tobias !

Jag vill att vården ska vara så flexibel så den kan anpassas till varje person som behöver den. Beroende på varför jag är sjuk ska jag kunna få det jag behöver o speciellt lugn o ro med trygg personal.Om jag orkar o vill - ut.

Kram

Beth

2012-02-16 @ 22:36:00
Postat av: Anonym

Som jag skrev förut, finns brister både i den kommunala och den privata vården. Det är för lite personal och en del okunnig personal. Dementa behöver en särskild sorts vård och det kan inte alla. P.g.a. för lite personal medicineras patienterna för kraftigt för att "inte störa och inte ta för mycket tid". Har ni möjlighet att lyssna på professor Yngve Gustafsson någon gång, gör det. Han har mycket kunskap om både vården och medicineringen. De allra flesta gamla och dementa får alldeles för mycket medicin, de drogas till paket.

2012-02-18 @ 21:39:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0