Tisdag

Jaha då var man hem kommen från jobbet och har gjort upp en eld och sitter och varvar ner.
Lyssnade på radion i dag och fick höra att nu går det att kolla om man har hög risk för att få Alzheimers. Ett prov som är 90% säkert. Men jag själv vill int ha red på det i förväg och leva med det i bakhuvudet att jag kommer att hamna i samma situation som pappa. Aldrig!
Det är ju bra att det finns för dom som går och oroar sig men om resultatet skulle vara positivt hur reagerar man då? Men om det där i mot fanns någon medicin som visade sig fungera mot Alzhiemers så skulle jag testa mig!

På fredag funderar jag på att hälsa på pappa om jag hinner innan Linda börjar jobba. Det hade varit skönt att vara dit en vända så jag får lite lugn inombords. Det är dax för det igen.


Nej får fixa lite hemma så jag kan ta det lugnt resten av kvällen.. Höres i morgon....


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Håller med. Varför ska man veta 10 år i förväg när det inte finns någon hjälp???

2012-01-05 @ 10:02:42
URL: http://alzheimer.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0