Onsdag

igår var vi ut till sommar stugan och städa ur. Jag längtar ut till min energikälla och ladda lite batterier. Vi får se om det bär iväg dit igen eller inte. I sommar stugan hade vi det så mysigt jag och pappa och mamma när jag var liten. Stugan bvetyder allt för mig. Bara att få vara där ute och få kvalitetstid med fiske och umgås med familjen.. Att bara få vara och känna lugnet och njuta av utsikten tillsammans med dom man älskar. Jag förstår att pappa brann för detta ställe precis som jag! Jag tänker ofta på pappa när jag sitter där ute med fiskespöt i handen precis som han gjorde för. (Gud vad jag saknar dig pappa)..
Sen har jag börjat reagera ofta på mitt eget minne när det svikar! Varför? Ja skulle jag ínte veta så mycket kring demens och leve det liv jag lever så hade jag nog inte reagerat. Vi hade en diskution jag och min bror för några dagar sedan och kom fram till samma sak att man regerar så fort minnet sviktar. Dessutom har vi nog samma åsikt. Det gäller att leva i nuet..
 
Varför man älskar sommarstugan? Ja utsikten på kvällen talar för sig själv!
 
 
Sommarstugan är ett riktigt smultronställe på flera vis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0