Föreläsning i Jönköping

Nu har jag hunnit sumerat och funderat över allt som har hänt nere i Jönköping. Jag har kommit fram till att Jönköping har en jättebra demensvård i och med deras demens Team som verkar fungera ypperligt bra och jag blev fruktansvärt glad över att höra detta. Jag hoppas att det poppar upp flera demens team i Sverige. Vi lyssnade på en Läkare som var fruktansvärt bra på att prata inför oss vanliga människor och andvände sig inte av massa medecinska termer som man inte fattar ett dyft av. Jag är glad att vi fick vara med på denna resa och fick lyssna på alla fina föreläsare. Men vi får inte glömma våran Stina-clara en fantastisk människa som berättade om demens förbundets arbete och uppgifter. Att ha henne i förbundet ger alla kraft mod och styrka att orka strida för en bättre demens vård i sverige.

Jag vill avsluta detta inlägga så som Stina-clara avslutade sin föreläsning.

den som tror att liten är svag har aldrig sovit med en mygga i sovrummet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0