Lördagen

Jag var ute med Farmor på en lite tripp tillsammans med min dotter Amanda. När vi står på balkongen hos min faster Inger så ser Amanda en taxi och hon säger: -med en sådan taxi brukar farfar åka varje morgon. Jag blir ställd och tänker på vad jag ska säga. Hon har nämligen inte träffa farfar sedan han flyttat in på boeende. Jag kramar om henne och förklarar att farfar är sjukare och berättar att han ju inte bor kvar hos farmor längre men om hon vill kan vi hälsa på honom. Hon säger: - Om han är sjuk då borde han få en spruta av farbror doktorn men hon vill gärna hälsa på. Sagt och gjort vi åker till Edshult och hälsar på. Vi kliver in och hon blir väldigt reserverad och vill inte prata med farfar så vi går en sväng och jag sätter mig och pratar med henne. Hon tittar på mig och säger att farfar är inte som han brukar och hon vill åka hem. Vi stannar en lite stund till och hon är jätte duktig men jag ser hur tankarna går. Jag känner så här i efter hand att det var bra att hon fick uppleva detta och att hon nu vet hur farfar är och att han faktiskt mår väldigt bra och att han är väldigt glad. Jag är så stolt över min tjej och en sten har släppt från hjärtat. Vilken underbar tjej jag har.....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra gjort Tobias!/Kram nina

2012-03-13 @ 06:41:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0