Mitt vattenhål

Att hämta kraft ibland behöver vi alla. Jag har mitt eget lilla vattenhål. Igår bar det av igen för att få lite styrka och energi tillsammans med min bästa kompis. 
Vi satte oss i bilen och styrde vå kosa väst över och jag var glad och sprudlade av energi. Det var så länge sen vi var iväg ensamma och gjorde denna tur tillsammans. Jag hade vässat varenda krok och laddat med fiske filmer hela vintern. Det var helt underbart att få lägga i båten och ta de försat årtagen och höra vattnet slå mot båtens kanter. Jag satt och tänkte på hur det var när jag och pappa åkte ut som liten. Han tog alltid med mig ut på dessa turer. Vi började fiska och spänningen började infinna sig men inte ett napp över en timme. Är vi ute för tidigt? Nej inte med denna kännsla i kroppen kan det inte vara för tidigt. Men hoppet är ju det sista som försvinner från en fiskare. Jag sa till min vänn.
- Vi tar det vanliga stället där dom stora står när vi ändå är här. Svaret lät inte vänta på sig. -själv klart!
Vi siktade på våran hämliga vik. Äntligen framme så lät inte resultatet vänta på sig. Två kast och det börja rycka i spöt och den första riktiga fiske turen förvandlades från fiasko till en trevlig tur. Källman säger: -Du den är stor. Ja den var iallafall 87cm lång och en hyfsad start på denna fiske säsong. 


Första turen slutade med 5 gäddor och 3 bom hugg. Men nu är det igång iallafall.
Första metar dagen 2012 vart våran första riktiga fiske tur för i år och gör att jag känner att jag får lite mer energi och orkar lite mer. Fisket med min bästa kompis Källman ger mig styrka och ger mig mer energi och han är en kompis som värkligen bryr sig när man behöver en vänn och någon att prata med..

En bra start på sommaren år 2012

Vi höres snart..  

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0