Söndag

Jaha! Hade Nisse här i går kväll och det vart väll lite för blött känns det som i dag.

Träffade pappa i går i flera timmar. de var lite jobbigt för i går var han  så rastlös och skulle bara ut och ut trots att när vi kom ut så skulle han in för det regnade. Vi pratade rätt mycket jag och pappa men igår var det inte riktigt som han var närvarande. Han gick och tänkte och funderade mest tror jag. Det kändes mest frustrerande när han bara skulle ut ut ut hela tiden. Jag försökte som vanligt få honom och sätta sig och berätta lite om för, men det gick inte alls som det brukar. Jag hoppas att det inte går utför ännu fortare än vad det gör för jag vill ha kvar honom så länge som möjligt.
De finns en mördröm som jag inte vet om jag fixar. Jag klarar inte av att se min pappa helt orörlig och inget minne i en rullsol som ska ha hjälp med allt och han vet inte vem någon är. Han är bara ett skal som fraktas runt mellan sängen och bordet föra att matas. vad är det för LIV?
Den dagen vill jag aldrig upp leva. men jag kan inte låta bli att tänka på det..
Han skulle ju börja leva nu när han fått pension men istället började den här skiten. Vid 50års åldern tordde doktorn att pappa fått Alzheimers.
Det känns som om det går tusen gånger fortare för min pappa än för en som har åldersdemens...

Nej nu får jag ta och rycka upp mej lite ska ta och fortsätta att vakna till lite, Och kanske göra lite nytta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0