Blickar framåt!



God morgon! Om bara denna nästäppa kunde släppa! På morgonen är det ju värst sen går det väll ann. Just nu tycker jag att det ska bli sommar eller vad tycker ni? Då kanske jag har en chans att vara ute lite med pappa och komma ut lite på fiske med Amanda. Jag hoppas på att jag och pappa kan vara ute på lite promenad bara han kommer hem från avlastningen för igår var det ju ett underbart vårväder. Det blir det nog idag oxå för den delen. Ibland önskar jag att jag hadde två armar till så man ledigt räckte till, De finns så mycket man vill gör men man hinner inte med!
 

I morgon!
I morgon så är det ju föreläsningen på Edshultsgården i leksand som jag ska på. Jag skrev ju om detta förut. Det är ett föredrag av Anita lendénfrån demens förbundet.Det kommer att handla om

* Vad är demens
* Utredning,diagnostik och bhandling
* Vad innebärdet att drabbas av en demenssjukdom?
* Anhörigas livssituation och behov av stöd
* Demensförbundets verksamhet
* Hur kan den lokala demensföreningen stödja demenssjuka och anhöriga?

Den sista punkten är väldigt viktig för mej och hoppas på mycket tips och ideér från andra som är där eftersom jag sitter med i föreningen i Leksand. Det kommer minst sagt att bli en spännande dag och hoppas på mycket folk! Det kanske är någon av ni läsare som har önske mål eller ideér på hur man kan förbättra eller Hjälpa demenssjuka eller anhöriga i  sånna fall kan ni väll maila mig! (mail: [email protected])

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0