Snurrig dag

I går var det en dag som inte blev som den skulle! Jag kände mig sliten och sjuk och vi sitter framför datorn och läser tidningen. Då säger Amanda: -jag har stoppat in en pärla i örat och det gör ont. Vad säger du säger jag och börjar titta. Jag ser ingen pärla så jag säger åt Linda att komma med ficklampan och lysa. Jo mycket riktigt långt inne i örat lyser nått blå/grönt. Jag ringer till sjukvårdsupplysningen som säger att vi ska åka till mora och att dom ska ringa och tala om att vi kommer. Vi åker dit och går in på akuten som vi blivit tillsagda. Men dom ser ut som frågetecken och tycker att vi ska gå in till öron, näsa, hals! Ja så vi går väll dit men där har dom lunch så det är bara att vänta. När dom till slut kommer så är dom snabba att hjälpa oss. Jag och Amanda får knalla in till doktorn först. Doktorn säger åt Amanda att hoppa upp och lägga sig. Han frågar varför hon stoppat in pärlan. Men Amanda svarar på inte på nått. Hanfrågar flera saker men hon bara blänger till baka och jag säger åt henne att du får ju svara på frågorna. Till slut får han ut pärlan och säger ska vi kasta pärlan? Nej skriker Amanda, -den är min! När vi kom hem så kändes det allt varit drygt under dagen. Jag började blöda näsblod och allt vara bara drygt. 
Senare åkt jag upp till mamma och pappa och satt där en stund och drack kaffe. Mamma var slite och trött. Pappa var nere på  en lite lägre nivå igår och jag tog undan honom en halvtimme så mamma fick prata i telefon. Vi satt och pratade men det vara bara rörigt och Jag kände en sorg och smärta över att det ska behöva vara så här. Jag hoppas mamma kan få et riktigt bra snart så mamma kan leva ett bättre liv en detta som vårdare dygnet runt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0