Äntligen på fötter




Nu har jag äntligen kommit på fötter och ska till jobbet efter nästan en vecka i sängen. De var väldigt länge sedan lag var så här sjuk. Ja vad ska jag berätta om denna vecka inte mycket har bara sett sängen i stort sett..
Men nu sitter jag och laddar inför denna vecka och vad allt det som hör till. Vi har styrelsemöte i morgon som jag ser fram i mot som jag hoppas ska bli bra!
Jag har läst i tidningen om hur dom vill  få det bättre på Eshultgården och det kan ju hålla med om till viss del och tycker dom gör ett kanon jobb som lägger ner energi i dennna fråga för det behövs eldsjälar om man ska strida om sådant.
Men tack vara dessa damer så fick dom mig och fundera. Apropå ingenting. Hur ser det ut på ett ålderdomshem angående brand. Tänk er om man är sängbunden och inte kan ta sig upp ur sängen och det börjar brinna. Hinner man få ut alla och går sängen att rulla ut igenom dörren eller är den för stor?  Hinner man få ut alla som är sängbundna eller det kanske inte finns personal som räcker till för att rädda alla!

Ett snille spekulerar ;) Jag har nog lite för mycket av det man kallar för fritid nu när jag varit sjuk. Nej men jag tycker detta är viktiga frågor och undrar bara om det görs kontroller på detta varje år eller om man skiter i det. Jag är lite nyfiken och ska försöka ta reda på detta tror jag för det intresserar mig lite.

Nej dax att knyta ihop säcken och dra till jobbet.. Hoppa long!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Du

Jag kom på att brandskyddskontroller görs i vår kommun med jämna mellanrum.Varje rum ska vara en sk brandcell-dörrar slår igen så branden inte ska spridas. Madrasserna i sängarna ska ligga på brandlakan så man drar ner hela madrassen på golvet med den boende liggande på o ut från branden. Det ska också göras brandövningar. Det finns säkert mer - kom igen med frågor !

Kram Beth

2011-11-10 @ 22:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0