Fisk till middag

I dag sitter vi vid matbordet och äter fisk och min äldsta dotter Amanda som är 4år säger. Det är gräs på fisken jag tycker inte om de. (de var purjolök) Jag svarar naturligt vis att det är inte gräs och fiskarna lever ju vattnet och där finns det inget gräs. Jo säger Amanda det finns sjögräs... Snack om att man tror lite om sina barn men tänk vad dom vet.

Det kom ju även en rolig kommentar på väg hem från Leksand och Amanda ropar från baksätet: Pappa pappa det är pingviner på sjön och jag tittar. Ute på sjön sitter två gubbar och fiskar. Men Amanda säger jag det är ju två gubbar som fiskar. Då säger Amanda då får du köra till ett land där det bor pingviner.


Jag är så glad att jag har er barn för hur jobbigt skulle inte livet vara annars....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0