Det blir som en karusell med min känslor

Har suttit vid datorn här en stund och tänkt! Jag satt här för en stund sen och läste Mattias inlägg (sms) för tredje gången och det han skriver är han inte ensam om att tänka. Jag har miljontals gånger tänkt tanken om att jag skulle vilja prata en sista gång med min friska pappa. Jag skulle kunna ge allt för att få göra det. Bara få berätta hur mycket jag älskar honom och hur mycket jag saknar honom som frisk. Varför ska det behöva drabba någon över huvud taget.

Jag har bara suttit här vid datorn och stirrat rätt in i väggen och låtit tankarna få snurra. Det är så fruktansvärt jobbigt. Det känns som allt ska brista och allt är hopplöst. Jag hoppas bara att allt blir bra när han kommer in på växelvård. Det skrämmer mig lite för dom säger att allt brukar gå så fort när dom kommer in. Jag är rädd inombords och vill inte att allt ska gå fort. Just nu slits jag mellan mina tankar fram och tillbaka och vet inte riktigt på vilken fot jag ska stå på. Pappa måste få ett värdigt slut av livet i väntan på sista resan. Min stöttepelare i mitt liv har försvunnit och nu ska jag vara en för mina barn. Jag försöker med det så gott jag kan men ibland är det svårt när man bara har pappa och mamma i huvudet. usch vilken fredag med tankar som bara snurrar och snurrar.

Jag ska ta och gör något annat så jag kan bli lite gladare....
Ta hand om er och dom ni älskar, glöm aldrig dom ni älskar...
(vill ni läsa Mattias blogg så har ni länken här på min sida)

Kommentarer
Postat av: Susanne Ridenius

Hej!



Jag har tipsat Mattias på hans blogg, och vill även tipsa dig om en dokumentär som finns i UR Play. Programmet heter Alzheimers i familjen, där sonen Chris filmar sin far som blev sjuk i Alzheimers vid 57 års ålder. Han berättar om sin relation till sin far och intervjuar sin mamma och sina syskon om hur de upplever faderns sjukdom. Kanske kan du känna igen dig lite grann i vissa situationer, känslor och tankar som Chris har? Och kanske kan det kännas skönt att se andra i liknande situation som du och din familj?

Filmen finns i UR Play http://www.ur.se/play/157627 till och med 19/11 2010.



Med vänlig hälsning

Susanne Ridenius, webbredaktör på UR

2010-11-10 @ 14:26:29
URL: http://www.ur.se/play/157627

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0