Måndag

Måndagar är vell dom tråkigaste dagarna. Gå till jobbet efter helgen och slita en vecka till, iof så har jag ju jobbat helgen som var oxå så det kanske blir lite mycket. Var hem till mamma och åt lunch på rasten idag. Det var jätte skönt att bara sitta och prata lite med henne så man får höra hur hon mår. Pappa hade varit uppe 3ggr i natt och natten innan hade han varirt upp 5ggr. Inte så konstigt att hon ser sliten ut och att hon har lätt att brusa upp ibland men det tär ju på oss allihop på olika vis. Har inte hunnit med att träffa pappa idag eftersom jag kände att jag behövde tillbringa en stund med familjen i dag. Nu ligger barnen och sover och Linda ligger utslagen i soffan och sover. Själv är jag väldigt trött och ett evigt grubblande på massor av frågor som igentligen inte har något svar, det får framtiden utvisa men det är klart att man inte kan låta bli att tänka en massa dumheter. Min bror ska gå på dalle istället för mig och lyssna på en konferens om demens. Det tycker jag är jätte bra att han gör för han behöver det.
Hur ska jag förklara för min fyar åriga dotter att hennes farfar är sjuk. Dom kommer i hop sig rätt ofta och jag ser ju att Amanda tittar lite fundersamt på pappa när dom inte kommer överens. Hon blir irriterad när han inte förstår och han blir irriterad när hon blir irriterad. Jag har försökt förklara men jag tror inte det gick in riktigt. Det är tragiskt att det hon kommer komma ihåg av pappa är att farfar var sjuk om hon nu kommer komma i håg något alls av honom när hon blir stor. Just därför vill jag komma ihåg allt roligt som hänt med pappa så jag kan berätta det en dag när hon blivit större. När jag var lite så kommer jag så väll hur jag kröp upp i min farfars knä och han berätta de massa historier han varit med om både ur verkliga livet och det han trodde starkt själv på te.x småfolket. Ja just de han hade sett små folket han. De berättade han även när ja vart stor och han var helt inne på att dom fanns för han hade sett dom. Nej det är vell dax att försöka sova eller åt minstone lägga sig i sängen och titta på TV:n...

Godnatt på er alla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0