Slutet av veckan..

Ja då har det gått en vecka till. Har varit hos mamma och pappa mycket denna vecka och hälsat på. I Fredags var jag där och tog hand om pappa en stund medans mamma handlade och lite sådant. Jag försökte få igång honom lite och pratde om förr och när han var liten. Han började väll till slut komma i håg och skrattade. Jag påminde honom hur han skötsönder farfars körsbärsträd med hagelbössan. Det har jag aldrig gjort sa pappa med ett stort leende på läpparna, jag såg på honom att de kom han i håg. Så jag fortsatte och prata om det och han satte händerna för öronen och sa: Bingo igen oaoaoaoa bingo igen... Jag har aldrig gjort något sådant, jag var så snäll när jag var barn och så blinka han med ögat... Han log så det stod härliga till, det var så skönt att få han så glad. Det riktigt värmde i kroppen! Efter en stund så lossnade allt, Pappa berättade att det var inte bara körsbärsträdet som hade rykt det var andra buskar oxå som den där skatan hade suttit i som han skjöt på. Vi hade så roligt den lilla stunden vi satt och prata och jag kände att det var ju nästan som när jag var liten och pappa berättade olika händelser i livet. Okej det kanske inte var felfritt berättat, men det var en mycket bättre dag än det har varit tidigare i veckan...
Mamma berättade att hon och pappa varit oss faster i veckan och faster hade stånkat och stönat och allt var så väl slut. Då hade pappa sagt: Sluta! vi är väll inte döda än. Jag tyckte det var bra sagt av min far, man har inte besvärligare i livet än man gör sig. Huvudsaken är väll att alla mår bra och man har mat så är igentlign livet tip top, det finns ju dom som inte ens har det. 
Veckan som kommer ska jag troligen åka en vända till blge och träffa Mattias karlsson och ta en fika. Vi har mailat lite med varandra denna vecka och det blir troligen så i alla fall. Ska bli jätte spännande och roligt, det är lite som om vi har haft lite samma uppväxt tror jag.
Nej nu måste jag ta itu med lite saker här hemma innan jag ska åka med Amanda och dansa..
stora kramar på er alla..

Ni som vill besöka Mattias blogg så kommer adressen här:
http://mlesliek.blogg.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0