Tisdag...

När min bror var liten bebis så fick mamma gå upp varje natt när han vaknade. Och en natt så vaknade han om och om igen. till slut tröttnade mamma och puttade på pappa så han skulle vakna...
Hon sa åt honom att nu är det din tur att gå upp...
vilket hon får till svar: Äh stop en jullpäru (potatis) i halsen på honom.
Den historien har man fått hör många gånger i sin uppväxt...
Mamma brukar säga att då hängde smockan i luften ;)

Men det är ju så att min pappa har alltid sovit tungt och svarat fast han inte vetat om det...
En gång när jag kanske var så där 13-14år så ville jag ha lite pengar och pappa låg och sov.. Så gick jag in till honom i sovrummet och frågade om jag kunde få lite pengar... och svaret var naturligtvis JA. Och då sa jag: Jag vill ha 100kr går det bra? JA svarade han. Var på jag sa: kan jag få tusen kronor och han sa: JA... Men då tar jag det ur din plånbok då sa jag...
Men det skulle jag inte sagt, pappa flög upp ur sängen och skrek... Nej du djävul du.. ;)
det är ju nått man minns.. hehe

Jag glömmer aldrig när pappa skulle prata med mej om blommor och bin för första gången... :)
Jag vet att mamma hade sagt åt pappa att det fick han ta med mej. Jag hade själv varit tillsammans med en tjej ett bra tag och pappa kommer till mig och säger att vi måste prata om något viktigt. Jaha säger jag undrande. -Ja du vet den här tjejen du är med. ja säger jag. Gör henne inte på smällen bara, sen gick han. Det var vårat samtal om blommor och bin. Jag har ju fått hör på senare år att mamma vart rätt arg när pappa berättade om hur han la upp samtalet... :) 

Nu har ni fått höra några roliga historier ur min uppväxt men det finns många mer ska ni veta...
det kommer säkert flera....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0