Funderingar

Jag har mycket tankar och funderingar. Jag hade velat gett min pappa något fint till jul men det går inte. Han skulle inte förstå. Att ge sin pappa ett gossedjur eller godis är nog det ända alternativet. Jag kan förstå dom som sitter i samma situtaion som jag och tycker det är jobbigt med en pappa/mamma som går och bär på ett gossedjur hela dagen. Själv har jag redan accepterat detta men jag tycker det är jobbigt att jag inte kan ge pappa något mer så han förstår hur mycket jag älskar honom. Varje gång jag är dit och pratar med honom så föröker jag säga att jag älskar honom. Jag ser att han inte förstår vad jag menar och han vet inte vem jag är. Att ha en pappa som finns som ett skal och ser ut som din pappa men ändå inte finns där själsligt är fruktansvärt att se. Det är svårt att förstå och svårt att accceptera men när du väll gjort det så är det bara leva i ett enda långt sorge arbete.



Jag älskar dej pappa hoppas vi träffas igen och får en pratstund.... Jag hoppas att min friska far finns någonstans där ute...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver så målande om sorgearbetet och hur det är att ha en förälder som gradvis försvinner. Kram/nina

2011-12-13 @ 11:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0