Att växa med Alzheimers

Det man har lärt sig efter alla upplevelser kring Alzheimers och att leva med en anhörig som har denna sjukdom.
Det är nog att man har kommit närmare sig själv och att man vet hur mycket ett normalt liv är värt. Jag har vuxit som människa för varje dag som går och jag uppskattar saker i livet ännu mer en förut. Jag har förståt hur människan behöver närhet och hur mycket vi är beroende av varandra. Jag förstår oxå hur mycket pappa behöver känna sig behövd även om han inte kan göra så mycket men det räcker med att han får sitta och pilla med något, typ en servett. Jag ser ju att livet inte blir bättre för honom men det är ju något jag fått lärt mig att leva med nu. Det finns så mycket jag hade velat gjort med min pappa som inte går. Nu är det bara att finnas till och ta hand om honom så gott det går. Jag försöker även prata mycket med mamma så hon vet att jag finns. I vissa stunder behöver jag bara vara för mig själv för att orka kunna stötta min mamma. Julen var en tuff bit för mig mentalt. Tankar snurrade och jag försökte hålla ett leende på läpparna men det var svårt. Det finns ofta väldigt många funderingar som kommer upp i skallen som kan vara svåra att tygla och slå ur skallen. Tankar som man inte vill ha där men som ändå poppar upp. Just nu försöker jag skriva ihop ett lite häfte till minne av min friske pappa som jag vill att mina barn ska få höra när det blir större. Roliga historier och berättelser som har hänt i min uppväxt. Jag ska få bloggen fixad snart igen så jag får lite nytt när det är nytt år. Det ska bli roligt. Jag har igentligen världens bästa vänner. Nej nu ska jag återgå till
Hockeyn.. Ta hand om er

Kommentarer
Postat av: Caroline

Du skall veta att jag tänker på dig. Töbalotta;) för att vara stark, måste man kunna vara svag.. Du besitter båda egenskaperna. Och är glad över att du har linda, ni klarar allt tillsammans! Kramar till er båda! Ring om du vill prata...finns här, det vet du, jag försvinner aldrig!

2011-01-12 @ 21:46:04
URL: http://caroline1981.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej vännen!

Vill bara tala om att jag nu är tillbaka till kalla Sverige. Hoppas allt är gott med dig. Jag vet att du och din familj har det kämpigt. Hör av dig!

Kram/Nina

2011-01-13 @ 08:07:33
Postat av: Anonym

Hejsan Tobi !

Du vet var jag finns, kom in o prata när det känns som att det behövs ! Bra med ett häfte - skriv medan Du kan fråga mor om saker.

Kram

Beth

2011-01-13 @ 22:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0