En liten fråga...

Hej på er. Det har varit fullt upp hela veckan med  en dotter som legat magsjuk och så! Idag sitter jag och funderar på om det finns något positivt i att bli drabbad av demens. Och det jag kan hitta hos oss är att familjen växer samman mer och blir starkare.
Anledningen till att jag frågar detta är att jag funderar lite på dom kommande föreläsningarna.
Så kan inte ni komentera lite om ni kan se något positvt i detta.
Är det bara negativt. Man måste ju kunna se de positiva sakerna oxå, Även om dom är få..

Det finns fördelar i allt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om familjen växer runt ett "problem" så kanske man också upptäcker nya sidor hos familjemedlemmarna. Det gäller nog alla omgivningen med- man ser vilka som är riktiga vänner.

Kram

Beth

2012-02-08 @ 22:40:50
Postat av: Anonym

Man växer själv som människa när man går igenom kriser, förhoppningsvis blir man starkare som människa och får mer perspektiv på vad som är viktigt i livet. Man värderar livet högre och kanske är tacksam för det man har. Kram Nina

2012-02-13 @ 07:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0