Tisdag

Då var det Tisdag och jag laddar för föreläsningen i Mora i morgon. Ska snart sätta mej och gå igenom det ytterligare en gång så jag känner mig trygg i detta. Det har inte hänt så mycket de senaste dagarna fast det varit fullt upp med bilbesiktning och barnkalas.

Jag har tänkt tillbaka mycket på allt som hänt det senaste året och läst igenom mycket av det jag skrivit och förstått att jag kommit in i en fas där jag har börjat mer och mer aksepterat detta men sorgen kommer och går.
Från det att varje dag var en kamp med min känslor och jag viste i förväg att pappa skulle bli sämre och sämre men att jag inte kunnat göra något åt det. Den tiden var fruktansvärd och man kan inte sätta ord på den sortens sorg och smärta. Idag trillar jag bara dit någon gång dagligen men ofta så hittar jag tillbaka igenom att tänka på allt fint vi upplevt tillsammans.
Det har nog varit tack vare allt stöd och skrivande som jag hittat en väg att leva med detta även om saknaden är enorm efter pappa och att se honom kan sänka en så lågt att man känner sig som en lite mygga.

Men som sagt den som säger att man är för liten för att göra något har aldrig träffat på en mygga....

Nej nu måste jag återgå till mit läsande och se om det är något mer jag kan stoppa in...

Ha det bra och ta hand om varandra så hörs vi efter föreläsningen i Mora och video kameran åker med dit oxå så vi kan kolla igenom det efteråt och se om det finns något att förbättra. Så kanske att det kan komma upp något litet från Mora med...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Rätt som du säger, det är en process du går igenom i olika steg. Nu önskar jag dig jätte mycket lycka till imorgon (du vet vad jag brukar ha som mantra...). Vet att du och Tomas fixar det galant! Kram Nina

2012-02-22 @ 10:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0